Vad gör jag?

ID-10086141

I mitt arbete som konsult inom marknadsföring på internet kan jag komma in i marknadsföringsprocessen precis när som helst. Bäst av allt är förstås om jag får vara med och utforma en marknadsplan redan från början, redan innan en vara eller tjänst lanseras på marknaden, men sådan tur har man dessvärre inte alltid. De flesta tror ju att de kan klara av arbetet med sin marknadsföring på egen hand ända tills de stöter på de första problemen. Och när det händer kan variera.

Men i vilket fall som helst så är marknadsföring ett pågående arbete som aldrig är färdigt, och även om det är en helt ny produkt man har att göra med så har företaget förmodligen arbetat med sin egen marknadsföring och profil en lång tid dessförinnan, och detta måste man givetvis också ta hänsyn till. Så, antingen är jag där i början, och får då ta hänsyn till min klients tidigare profil och marknadsföring, eller så kommer jag in senare i processen.

Vad kan det finnas för anledning att ringa in mig när man redan har lanserat en produkt, och redan kommit igång med marknadsföringen av den? Ja, förmodligen ringer man mig för att någonting inte fungerar som det ska, eller att man i alla fall tror att det skulle kunna fungera bättre. Det kan ha att göra med att produkten eller tjänsten inte säljer så bra som man tror att den skulle kunna göra, eller att man fått dåliga eller för starka eller för svaga reaktioner på marknadsföringen i och med lanseringen. Ja, som du förstår kan anledningarna till att man anlitar en konsult inom internetmarknadsföring vara väldigt många, men det viktiga är att man vågar ta steget och erkänna att man behöver hjälp!

Man kan inte vara bäst på allt, och precis som med så mycket annat är det oftast säkrast att ta hjälp av en expert.

ADD YOUR COMMENT